مشاغل مورد نیاز عمان

لیست مشاغل مورد نیاز عمان 

قبل از اقدام برای مهاجرت به عمان و کار در این کشور، بهتر است با بازار کار عمان و مشاغل پر رونق در آن آشنا شوید. لیست مشاغل مورد نیاز در عمان به شما دید خوبی از وضعیت بازار کار عمان و فرصت های شغلی در این کشور به شما می‌دهد. این لیست مطابق نیازهای کاری عمان در سال 2024 نوشته شده است.

یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین روش‌هایی که می‌توان به واسطه آن به یک کشور خارجی مهاجرت کرد، اخذ ویزای کاری است. برای مهاجرت به عمان نیز می‌توان از ویزای کار استفاده کرد. لیست مشاغل مورد نیاز عمان که در این مقاله از سفرهای دانا برای شما آماده شده، از فرصت‌های شغلی‌ای می‌گوید که اگر شرایط آن را داشته باشید، می‌تواند راه ورود شما به این کشور عربی باشد.


در این مقاله از سفرهای دانا حوزه‌ها کاری پرتفاضا در بازار عمان و مشاغل مورد نیاز آن حوزه‌ها را معرفی می‌کنیم. در ادامه هم نگاهی به وضعیت حقوق و دستمزد در عمان در بعضی از مشاغل می‌اندازیم.

گرفتن ویزا در عمان به واسطه فرصت های شغلی

تنها کسانی می‌توانند از طریق فرصت های شغلی در عمان ویزای این کشور را بگیرند که از طرف کارفرماهای عمانی پیشنهاد کاری داشته‌ باشند. صرفا اینکه شما تخصصی دارید که برای این تخصص در عمان فرصت‌های بسیاری وجود دارد دلیل بر این نیست که بتوانید به آن کشور مهاجرت کنید.

باید جایگاه شغلی مورد نظر خود را پیدا کنید و درخواست کار ارسال کنید. در صورتی که با پیشنهاد شما موافقت شد، کارفرما به شما پیشهاد کاری می‌دهد که با در دست داشتن این پیشنهاد به راحتی می‌توانید سایر مراحل را طی کنید.

شرایط سنی برای اخذ ویزای کاری 21 سال تا 60 سال است. کسی که طریق کار به عمان مهاجرت می‌کند، می‌تواند برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود نیز ویزا درخواست کند؛ البته به این شرط که بتواند توانایی‌اش را در پرداخت هزینه‌های زندگی آنها در این کشور ثابت نماید.

همچنین توجه داشته باشید که مدت زمان ویزای کار صادر شده برای تمامی کارگرهای خارجی در این کشور 2 سال است. پس از پایان 2 سال، فرد باید نسبت به تمدید آن اقدام کند.

مشاغل مورد نیاز عمان در کدام دسته‌های شغلی هستند؟

آن‌چه که بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، عمان بیشتر از هر زمان دیگری به نیروهای متخصص نیاز دارد. صنعت عمان تعداد کمی از عمانی‌ها و مهاجران متخصص را به خود دیده است و در نتیجه این می‌تواند فرصت خوبی برای کسانی باشد که خارج از عمان به سر میبرند و از این تخصص برخوردارند.

تقاضای شغل در صنایع نفت، گاز، پزشکی، ساخت و ساز و امور مربوط به آموزش بسیار بالا است. کشور عمان به دنبال مهندسین، مدیران پروژه، متخصصان فناوری اطلاعات، معلم‌ها و مدرسین است و افراد دارای این شغل‌ها از گزینه‌های محبوبی برای کشور عمان به حساب می‌آیند.

چشم انداز شغلی در عمان 

نرخ رشد تولید ناخالص سالانه در عمان 3.7 درصد است. با توجه به این رشد، انتظار می‌رود که بازار کار این کشور یک اوج مناسب را تجربه کند و فرصت‌های شغلی برای افراد واجد شرایط زیاد شود.

نمره آیلتس برای مهاجرت به عمان 

لیسانس 5.5

فوق لیسانس 6.5

دکتری 7 

کدام شغل های عمان از محبوبیت بیشتری برخوردارند ؟

مشاغل مهندسی در عمان :

مهندس نرم افزار  / مهندس شبکه / مهندس مدیریت ساخت / مهندس ساخت و تولید / مهندس هواپیما / مهندس صنایع / مهندس برق و تاسیسات / مهندس فنی / مهندس داده / مهندس مکانیک / مهندس کنترل کیفیت /

مدیرساخت و توسعه / مدیر پروژه / مدیریت مهندسی / مهندس روشنایی و نورپردازی / مهندسی نرم افزار 

مشاغل ساختمانس در عمان : 

مدیریت ساخت و ساز / کارگر ساختمانی / تکنسین برق / مهندس عمران / سرپرست پروژه ساختمانی / معمار ساختمان / ارزیاب هزینه پروژه / مدیر پروژه / نجار / جوشکار / لوله کش / نقاش ساختمانی / سرکارگر پروژه ساختمانی 

مشاغل فناوری در عمان : 

توسعه دهنده وب / برنامه نویس / مهندسی داده / طراح گرافیک / مدیر امنیت اطلاعات / تکنسین تعمیرات کامپیوتر / متخصص پشتیبانی شبکه / مهندس مخابرات و شبکه / آنالیزور برنامه / مهندس نرم افزار / تحلیلگر داده / وب مستر / متصدی ورود اطلاعات / تکنسین شبکه / متخصص gis / مدیر پایگاه داده oracle / کارشناس cisco / 

مشاغل گردشگری و مهمانداری عمان :

مدیر هتل و اقامتگاه / مدیر تشریفات / برنامه ریز تشریفات / هماهنگ کننده رویداد / بل بوی / مدیر رستوران و بار / باریستا / آشپز / سر آشپز / پیشخدمت رستوران /

مشاغل پزشکی در عمان :

دندانپزشک / متخصص قلب و عروق / تکنسین بیهوشی / ماما / پرستار/ متخصص چشم پزشک / جراح ارتوپد / تکنسین آزمایشگاه / جراح پلاستیک و زیبایی / روانشناس بالینی / متخصص زنان و زایمان/

دکتر داخلی / جراح قلب / کمک پرستار / جراح فک و دندان / متخصص خون - هماتولوژی / مراقبت های ویژه / شنوایی سنجی / متخصص ارتودنسی / دندانپزشک ترمیمی / پزشک عمومی /

متخصص روماتولوژی / داروساز / بینایی سنجی / جراح عمومی / متخصص کلیه و مجاری ادراری / جراح قلب / تکنسین داروسازی / متخصص اطفال / متخصص پوست / 

شرایط کار در عمان چگونه است ؟ 

شرایط شغلی علاوه بر اینکه تحت تاثیر قوانین حاکم بر کشور است، به شرایط شرکت و موقعیتی که درآن قرار دارید نیز بستگی دارد. اما چیزی که در اکثر موارد موجود در لیست مشاغل مورد نیاز عمان و موقعیت‌های مختلف آن دیده می‌شود، شرایط زیر است:

- داشتن دو سال تجربه
- حداقل مدرک لیسانس برای مشاغلی که نیاز به تحصیلات دارند
- داشتن گواهینامه‌های مربوط به هر سمت شغلی

توصیه می‌کنیم برای اطلاع از این قوانین و کسب اطلاع از چگونگی فعالیت ، با مشاورین ما مشورت کنید . سفرهای دانا همواره آماده پاسخگویی به شماست .