مراحل ثبت شرکت در عمان

در مقاله ثبت شرکت در عمان ، به این موضوع پرداختیم که چگونه در عمان ثبت شرکت انجام دهیم . حال در این مقاله از سفرهای دانا میخواهیم شمارا با مراحل ثبت شرکت در عمان آشنا کنیم . 

تدوین طرح تجاری (بیزینس پلن)

اولین قدم از مراحل ثبت شرکت در عمان، تدوین طرح تجاری دقیق بر اساس اهداف کسب‌وکار است. لازم‌به‌ذکر است که بیزینس پلن، مانند یک نقشه راه عمل می‌کند و پستی‌وبلندی مسیر تجارت را به شما نشان می‌دهد. بنابراین باید در طراحی آن دقت کنید تا بتوانید به‌درستی در خصوص نوع شرکت و شیوه سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرید.

انتخاب نام مناسب برای شرکت در عمان 

گام بعدی، انتخاب اسم مناسب برای شرکت است. منتهی چنان‌که پیش از این گفتیم، این عمل محدودیت‌هایی دارد. با این حال نگران انتخاب اسم نباشید! زیرا کارشناسان ما تلاش می‌کنند در تعامل با شما و بر اساس محدودیت‌های موجود، مناسب‌ترین نام را برای شرکتتان پیشنهاد دهند.

ارائه مدارک به وزارت تجارت و اتاق بازرگانی عمان

پس از تاییدشدن نام انتخابی شرکت، افراد باید مدارکی از قبیل پیش‌نویس تفاهم‌نامه، اساسنامه و... را به وزارت صنعت و تجارت عمان ارسال کنند و مجوز اتاق بازرگانی این کشور را نیز اخذ کنند.

ثبت نام های مالیاتی و دریافت تائیدیه های گوناگون 

مرحله بعدی ثبت شرکت در عمان، انجام ثبت‌نام‌های مالیاتی و دریافت تاییدیه از نهادهای گوناگونی مانند پلیس، وزارت دارایی و... است. البته در صورتی که حامی مهاجر را به‌عنوان کارگزار خود انتخاب کرده باشید، دیگر نیازی نیست کار خاصی انجام دهید. بلکه تنها باید صبر کنید و منتظر تاسیس شرکت خود باشید! زیرا کارشناسان ما پیگیر تمامی این امور خواهند بود و در هر مرحله، گواهی‌های موردنظر را اخذ خواهند کرد.

طراحی مهر شرکت 

یکی از قوانین ثبت شرکت در عمان، داشتن مهر ویژه‌ای است که گواهی اصالت آن، به تایید صاحب‌امضای اصلی شرکت رسیده باشد. اهمیت مهر در آن است که به‌عنوان امضای تجاری شرکت شناخته می‌شود و از جعل اسناد مجموعه جلوگیری می‌کند.

افتتاح حساب بانکی در عمان 

گام آخر از مراحل ثبت شرکت در عمان، افتتاح سپرده در بانک‌های این کشور و واریز سرمایه اولیه به حساب شرکت است. البته بسته به نوع کسب‌وکار، مدارک لازم برای افتتاح حساب و همچنین میزان مبلغ واریزی متفاوت است. 

مدت زمان ثبت شرکت در عمان 

به‌صورت کلی، مدت زمان ثبت شرکت در عمان حدود 4 تا 6 هفته است. البته لازم‌به‌ذکر است که این بازه زمانی، می‌تواند در خصوص هریک از انواع ثبت شرکت در عمان متفاوت باشد. به‌عنوان نمونه ثبت شرکت‌های مسئولیت محدود، به این خاطر که گونه قالب شرکت‌های عمان است، زودتر از این موعد صورت خواهد پذیرفت.

همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده در مدت زمان ثبت شرکت در عمان، عملکرد وزارت صنعت و تجارت این کشور است. بنابراین هرچه حجم کاری این وزارت کمتر باشد، روند ثبت شرکت سرعت بیشتری خواهد یافت.