جاهای دیدنی کوش آداسی

جاذبه های گردشگری 28 فروردین ، 1403 5 دقیقه

کوش آداسی ترکیه را همه به سواحل زیبا، هتل‌های لوکس ساحلی و تفریحات و ورزشی آبی آن می‌شناسند. اما مطمئن باشید جاهای دیدنی کوش آداسی به سواحل زیبای آن محدود نمی‌شود. در کوش آداسی آثار تاریخی و باستانی، جاذبه‌های طبیعی، روستاهای سنتی، بندرگاه‌ها، بازارها و نقاط دیدنی بسیاری وجود دارد که بدون شک بازدید از آنها در کنار تفریحات ساحلی عالی این شهر، یک سفر به یادماندنی و پرخاطره را برای شما رقم می‌زند. بنابراین اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، با سفرهای دانا  همراه باشید تا شما را با بهترین مکانهای دیدنی آن که باید در لیست بازدید خود قرار دهید آشنا کنیم.

پارک آبی آکوا فانتاسی؛ هیجان آب بازی در کوش آداسی

پارک آبی آکوا فانتاسی (فانتزی)، مکانی برای بهترین تفریحات کوش آداسی است که بخشی از هتل ۵ ستاره آکوا فانتزی محسوب می‌شود؛ اما استفاده از آن برای همه افراد و کسانی که در این هتل اقامت ندارند هم آزاد است. در آکوا فانتزی هر نوع تفریح آبی که دلتان بخواهد پیدا می‌شود: سرسره‌های متعدد و متنوع، استخر موج‌سواری، جکوزی، استخر و سرسره مخصوص کودکان و ورزش‌های آبی مانند واترپلو، والبیال ساحلی، فوتبال ساحلی و... . به‌علاوه دورتادور این پارک را رودخانه‌ای احاطه کرده است که تیوب‌سواری بر روی آن، یکی دیگر از لذت‌های این پارک آبی به شمار می‌آید. اگر پس از این همه فعالیت ورزشی و تفریحی مهیج، گرسنه شدید، انواع کافه‌ها و رستوران‌های مختلف در این پارک در اختیار شما هستند و با انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها از شما پذیرایی می‌کنند.

آدالند؛ از بهترین پارک های آبی کوش آداسی

پارک آبی آدالند، یکی از بهترین مناطق دیدنی کوش آداسی ترکیه است که به دلیل استخرهای بسیار شیک و تمیز و سرسره‌های آبی متنوعش شهرت یافته. در پارک آبی آدالند، تفریحات آبی متنوع، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان در نظر گرفته شده و همین باعث می‌شود این پارک به یک مکان عالی برای تفریح خانواده تبدیل شود. اینجا علاوه‌بر استخرها و سرسره‌های هیجان‌انگیز، دارای امکانات ورزشی همچون تیراندازی، بیلیارد و والیبال ساحلی است و حتی یک دلفیناریوم بسیار زیبا هم دارد که در آن می‌توانید نمایش دلفین‌های باهوش و آموزش‌دیده را تماشا کنید.

غار کاراجا؛ یک مکان باستانی در کوش آداسی

یکی از سکونتگاه‌های انسان‌های دوران باستان که اکنون به یکی از مراکز دیدنی کوش آداسی تبدیل شده است، غار کاراجا است. این غار با طول بیش از ۱۰۰ متر، در طول ۳۰ هزار سال شکل گرفته است و سنگ‌هایی با قدمت ۱۴۵ میلیون سال در این غار وجود دارد. اگرچه رودخانه‌ای در اطراف غار به چشم نمی‌خورد، اما قطرات آبی که از شکاف‌های سقف این غار می‌چکد، انواع سنگ‌های قطره‌ای را به وجود آورده است که بر جذابیت‌های این غار می‌افزاید.

پارک ملی دلتای آیدین در کوش آداسی

پارک ملی دلتای آيدین یا دلتای بیوک مندرس، شبه جزیره‌ای است که به دلیل گونه‌های متنوع و نادر گیاهی و جانوری به‌عنوان یک پارک ملی و منطقه تحت حفاظت شناخته می‌شود. این مکان به دلیل سواحل شنی و سنگی، دریای زلال و طبیعت بی‌نظیر و گسترده‌اش بین گردشگران محبوبیت دارد. در این پارک ملی، گونه‌های جانوری، به‌ویژه پرندگان متعددی را خواهید دید که در جنگل‌ها و تالاب این پارک ملی زندگی می‌کنند. برای مثال، فلامینگوها و پلیکان‌های دالماسی‌ها (از جمله گونه‌های در حال انقراض) را می‌توانید در تالاب پارک ملی دلتای آیدین ببینید. به‌علاوه برای رفاه گردشگران در این منطقه، بوفه‌های صحرایی، چادر و کاراوان‌هایی قرار داده شده است.

مسجد عیسی بیگ؛ از اماکن تاریخی کوش آداسی

یکی از آثار تاریخی زیبا و یکی از مناطق دیدنی کوش آداسی به شمار می‌آید که از دوران سلجوقیان به جا مانده است. شخصی به نام آیدین اوغلو عیسی بیگ در قرن چهاردهم دستور ساخت این مسجد را صادر کرد و این مسجد تاریخی با معماری خاص دوران گذر از سلجوقیان به عثمانیان ساخته شد. از جمله ویژگی‌های بارز معماری این بنا، وجود دو گنبد و یک مناره است و بر روی دیواره‌های غربی این مسجد کتیبه‌ها و اشکال هندسی مختلفی به چشم می‌خورد.

بازار کوش آداسی؛ بهترین مرکز خرید کوش آداسی

کوش آداسی هم مانند بسیاری از شهرهای ترکیه، یک بازار بزرگ مشهور دارد. بازار بزرگ کوش آداسی با ۵۰۰۰ فروشگاه، یکی از بزرگترین بازارهای ترکیه است. در این بازار، هر کالایی که فکرش را بکنید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود و فروشندگان، اجناسی همچون کالاهای عتیقه، طلا، جواهرات، چرم و فرش را به فروش می‌رسانند. بازار کوش آداسی در همه روزهای هفته از ۹ صبح تا نیمه شب پذیرای خریداران است.

شبه جزیره دیلک در کوش آداسی ترکیه

شبه جزیره دیلک یکی دیگر از معروف‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی است که با سواحل شنی زیبا، تپه‌های سرسبز و تنوع بالای گونه‌های گیاهی و جانوری مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. در فصل مهاجرت، بیش از ۲۵۰ نوع پرنده به این شبه جزیره کوچ می‌کنند. به‌علاوه طبیعت زیبای شبه جزیره دیلک از زمان‌های بسیار دور کاملاً بکر و دست‌نخورده باقی مانده و به همین علت، فضای بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی را روبه‌روی چشمان شما قرار می‌دهد. در این شبه جزیره می‌توانید از روستای باستانی کارینا نیز دیدن کنید.

 قصر پنبه‌ای یا پاموک کاله در کوش آداسی

قصر پنبه‌ای یا پاموک کاله، دستاورد زلزله‌ای است که در ۴۰۰ هزار سال پیش اتفاق افتاد و جابجایی زمین و بیرون آمدن چشمه‌های آب گرم را به دنبال داشت. خارج شدن آب‌های زیرزمینی با مواد معدنی بسیار زیاد و تبخیر شدن آنها در اثر گرمای خورشید، باعث باقی‌ماندن این مواد معدنی بر سطح زمین و شکل‌گیری تراس‌های طبقه‌طبقه آهکی و تراورتنی شد. این منطقه دارای آبگیرهای طبیعی و حوضچه‌های زیبای پلکانی است که به دلیل بالا بودن میزان آهک در آب آن و ته‌نشین شدن مواد معدنی و رسوبات آنها در تپه‌های پاموک کاله، منظره بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده است.

در سفر به کوش آداسی کجاها را باید ببینیم؟

تفریحات ساحلی و اقامت در هتل‌های لوکس، تنها گوشه‌ای از لذت‌هایی است که در تور کوش آداسی می‌توانید تجربه کنید. جاهای دیدنی کوش آداسی آنقدر زیاد هستند که انتخاب کردن از بین آنها واقعاً دشوار است. بنابراین اگر قصد سفر به کوش آداسی را دارید، بازدید از این مراکز دیدنی متنوع، از شهرهای باستانی گرفته تا پارک‌های آبی هیجان‌انگیز را در برنامه سفر خود قرار دهید.