جاهای دیدنی پوکت

جاذبه های گردشگری 30 فروردین ، 1403 5 دقیقه

پوکت یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین جزایر تایلند است که هر گوشه آن پر از زیبایی و جذابیت است. جاهای دیدنی پوکت کم نیست، به طوری که شاید کمتر کسی باورش شود یک شهر تا این اندازه بتواند جاذبه‌های گردشگری داشته باشد! به همین خاطر هم هست که برای این جزیره روزانه ۵۰ پرواز روزانه از بانکوک در نظر گرفته شده است. اگر شما هم مثل ما مشتاق هستید، از زیر و بم مکان های دیدنی پوکت سر در بیاورید؛ با ما تا پایان این مقاله از سفرهای دانا همراه شوید.

ساحل کاتا – Kata Beach

ساحل کاتا یکی از مراکز تفریحی پوکت است که شکل و شمایل خاصی دارد. مثلا اطراف آن از تپه‌های سرسبز، درختان دم‌اسبی و نخل پوشیده شده است. به همین خاطر این ساحل همیشه پر از گردشگرانی است که از نقاط دور و نزدیک برای گشت و گذار و خوشگذرانی می‌آیند.

در ساحل کاتا به هیچ وجه تشنه و گرسنه نمی‌مانید، چون در اینجا امکانات خوبی برای رفاه حال شما فراهم شده است. مثلا غرفه‌هایی در کنار این ساحل تعبیه شده که در آن خوراکی‌های خوشمزه، نوشیدنی‌های دلچسب و انواع ساندویچ پیدا می‌شود. اگر هم به دنبال غذاهای سنتی و مفصل‌تر باشید، رستوران‌هایی در فاصله کمی از این ساحل قرار دارند که حتی با پای پیاده هم می‌توانید خودتان را به آنها برسانید.

ساحل آزاد – Freedom Beach (دیدنیهای پوکت از نوع بکر)

ساحل آزاد به واسطه طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای که دارد، حسابی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. اما این ساحل کمی دورتر از جزیره است و همین موضوع باعث شده که دسترسی به آن کمی سخت‌تر باشد. اگر واقعا به دنبال یکی از جاهای دیدنی پوکت هستید، که در کنار بهره‌مندی از زیبایی چشم‌نواز بتوانید طعم آرامش را هم تجربه کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما همین ساحل آزاد است.

ساحل سورین – Surin Beach

از آنجایی که پوکت یک جزیره بزرگ است، پس دور از ذهن نیست که بیشتر جاهای دیدنی پوکت را همین سواحل زیبا تشکیل دهند. (در مورد سایر سواحل، مقاله زیباترین سواحل تایلند را می‌توانید بخوانید). ساحل سورین را با آب زلال و شن‌های سفیدش می‌شناسند. این ساحل به خاطر زیبایی منحصر‌به‌فردش، غالبا طرفدار زیادی بین ثروتمندان و افراد مشهور دارد.

فانتاسی – Fantasea

پارک فانتاسی یکی از جاهای دیدنی پوکت است که واقعا ارزشش را دارد، حداقل برای یک بار هم که شده به آنجا بروید و دنیایی از سرگرمی‌های مهیج و غذاهای متنوع را تجربه کنید. یکی از ویژگی‌های این پارک این است که مطابق با فرهنگ کشور تایلند ساخته شده و زیبایی خاصی را به خودش اختصاص داده است.

بازار واکینگ اِستریت – Walking Street Market

بازار وایکینگ استریت یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی پوکت تایلند است که در شهر قدیمی واقع شده و افراد بومی غالبا آن را به اسم لاردیای می‌شناسند. جالبی این بازار در این است که بیشتر حالت بازارهای قدیمی خودمان را دارد و همان حال‌وهوا را برایمان تداعی می‌کند.

پناهگاه فیل‌ها – Phuket Elephant Sanctuary

هر موقع بحث تایلند به میان می‌آید، اولین حیوانی که در ذهنمان نقش می‌بندد، همین فیل است. فیل در حقیقت حیوان ملی تایلند به حساب می‌آید. احتمالا در نمایش‌هایی که از کشور تایلند پخش می‌شود، دیده باشید که از فیل‌ها برای نمایش استفاده می‌کنند. این پناهگاه علاوه بر اینکه یک مکان امن برای محافظت از فیل‌هاست، اگر به دلیلی این موجودات دوست‌داشتنی دچار صدمه شوند، به سرعت آن‌ها را تحت مداوا قرار می‌دهند.

ساحل کارون – Karon Beach

کارون سومین ساحل طولانی پوکت به حساب می‌آید. در حقیقت این ساحل مربوط به شهر کارون تایلند می‌شود و به همین دلیل این چنین نام‌گذاری شده است. این ساحل شن‌های بسیار نرمی دارد که قدم زدن روی آن یکی از خاطرات جالب شما خواهد شد.

ساحل کاتا نوی – Kata Noi Beach

ساحل کاتانوی یکی از دیدنی های پوکت تایلند است که سالانه گردشگران زیادی را از گوشه و کنار دنیا به سمت خود می‌کشاند. این ساحل جذاب در عین کوچکی، زیبایی منحصربه‌فردی دارد. سر تا پای آن از درختانی سرسبز پوشانده شده و توسط دریایی فیروزه‌ای احاطه شده است.

معبد جوی توی – Jui Tui Shrine

معبد جوی توی یک معبد چینی است که در آن مجسمه‌های زیبای خدایان چینی قرار داده شده است. معماری چینی این بنا به قدری زیبا و چشم‌نواز است که واقعا ارزش وقت گذاشتن دارد. چون با بقیه معابد از نظر طراحی تفاوت ویژه‌ای دارد و همواره در میان لیست اماکن دیدنی پوکت می‌درخشد.

ساحل پاتونگ – Patong Beach

این ساحل را می‌توان طولانی‌ترین و شلوغ‌ترین ساحل پوکت دانست. چون گاهی به قدری شلوغ می‌شود که برای رفتن به آنجا باید مدت‌ها ترافیک را تحمل کنید. پس رک و روراست بگوییم اگر به دنبال جایی هستید که در کنار دریا بنشینید و با آرامش امواج دریا را تماشا کنید، بهتر است ساحل دیگری را انتخاب کنید.

شهر قدیمی پوکت – Phuket Old Town

پوکت را در حقیقت می‌توان به دو قسمت تقسیم‌بندی کرد. بخش مدرن که تا حد زیادی با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده‌ است و بخشی از جزیره که بافت قدیمی دارد و به شهر قدیمی پوکت مشهور است. این قسمت به خاطر عمارت‌هایی با معماری قدیمی و باستانی و همچنین بازار و غذاخوری‌های کوچک و محلی‌اش محیطی دنج و دیدنی را برای گردشگران رقم زده است.

مجمع‌الجزایر فی‌ فی – Phi Phi Islands

یکی از مناطق دیدنی پوکت که گردشگران را از سرتاسر دنیا به سمت خود روانه می‌کند، مجمع‌الجزایر‌هاست. مجمع‌الجزایر فی‌فی از ۶ جزیره تشکیل شده است. این مجمع‌الجزایر حدود ۴۶ کیلومتر از پوکت فاصله دارد، با این حال واقعا ارزش دیدن دارد. پس توصیه می‌شود حتما برای دیدن آن وقت بگذارید.

دلیل معروفیت این مجمع‌الجزایر به صخره‌های آهکی و آب زلالش برمی‌گردد که بی‌شک آن را به یکی از جاذبه ‌های گردشگری پوکت و یا بهتر است بگوییم تایلند تبدیل کرده است. یکی از منحصربه‌فرد‌ترین نقاط مجمع‌الجزایر فی ‌فی، جزیره‌ «کُه فی فی» است که حتی فیلم هالیوودی ساحل (The Beach) نیز در آنجا ساخته شده است. همین موضوع توانست این ساحل را دو چندان مشهورتر کند.

مجسمه‌ بزرگ بودا –  Big Buddha Statue

اکثر جمعیت مردم تایلند را بوداییان تشکیل می‌دهند و معمولا این رسم در بودیان وجود دارد که از خدایان خود مجسمه‌های باشکوهی می‌سازند. پوکت نیز جدا از این موضوع نیست. یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های این جزیره که بر روی تپه‌های ناکر بین کاتا و چالونگ قرار گرفته، مجسمه‌ بزرگ بودا است.

ارتفاع این مجسمه به ۴۵ متر می‌رسد و از جنس سنگ مرمر ساخته شده است. برای دیدن این مجسمه زیبا باید ۶ کیلومتر مسافت را طی کنید. نگران نباشید این مسیر کاملا هموار است و شما می‌توانید با استفاده از تاکسی‌ها و سه‌چرخه‌های معروف تایلندی خودتان را به آنجا برسانید. از روی تپه‌های ناکر به راحتی می‌توانید کل شهر را با دید ۳۶۰ درجه تماشا کنید و حسابی لذت ببرید.

سِنترال فستیوال – Central Festival

این مرکز خرید از مشهورترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های پوکت و تایلند است که برند‌های معروفی مثل H&M و ZARA در آن نمایندگی دارند. در این مرکز خرید رستوران‌های بزرگ و کوچک زیادی وجود دارد که انواع غذا‌های محلی و مختلف را به گردشگران ارائه می‌دهند. راستی روز‌های بارانی این مرکز خرید حال و هوای خاص خودش را دارد، پس اگر این فرصت برای شما هم به وجود آمد، از آن نهایت استفاده را ببرید.

معبد وات چالونگ  – Wat Chalong

این معبد را می‌توانیم بزرگ‌ترین معبد پوکت بدانیم که طبق نظر بومیان جزء مقدس‌ترین معابد تایلند نیز به شمار می‌رود. علت این تقدس این است که در این معبد تکه‌ای از استخوان بودا در داخل محفظه‌ای شیشه‌ای در مقبره‌ای گنبدی شکل به ارتفاع ۶۰ متر نگهداری می‌شود.

یکی از چیز‌هایی که به محض ورود به معبد، نظر شما را به خود جلب می‌کند، تصاویری است که بر روی دیواره‌های داخلی ساختمان معبد طراحی شده‌اند. این تصاویر از جاتاکا هستند که در حقیقت داستان‌هایی از زندگی بودا هستند. راستی حواستان باشد که در این معبد به هیچ عنوان اجازه ورود با کفش را ندارید و پوشش خانم‌ها نیز باید مناسب باشد.